Thursday, March 7, 2013

this is my story...

assalamualaikum wbt.

Lama benar rasanya saya tak menjenguk ke blog ini. Bila di fikir-fikirkan rasa sayang pula kerana kalau tidak diisikan blog ini semasa saya masih bergelar pelajar, entah bila pula saya punya masa untuk menulis. Kali ini, saya tak mahu mengulas panjang. Walaupun terlampau banyak perkara yang berebut-rebut di kotak fikiran saya mahu saya muntahkan di sini, tapi kini saya banyak kekangan. jadi kali ini saya membuat keputusan untuk meng-copy paste article kisah hidup saya yg sudah pun diterbitkan di Berita Harian tahun 2009 dan sudah pun dibukukan (TAJUK: JALAN BERLIKU MENUJU PUNCAK).

Pelancaran buku oleh datin seri rosmah. saya ada dalam gambar tu. belakang wanita berbaju oren tu. hah, memang terlindung :P


Pengenalan buku:
Macamlah gah sangat bila saya katakan cerita ini sudah dibukukan. Tidak, maafkan saya jika itu mesej yg pembaca dapat. sesungguhnya lama saya termenung di papan kekunci ini sebelum saya dapat mengumpul kekuatan untuk menceritakan kepada semua. apabila Yapeim memujuk dengan mengatakan artikel ini bertujuan untuk memberi semangat dan motivasi kepada anak yatim dan miskin, saya cuba membuka hati untuk berkongsi cerita. hasil jualan buku ini kalau tak silap saya 100% diberikan sebagai sumbangan kepada anak yatim dan miskin. walaupun saya salah seorang daripada penulis buku ini (buku ini adalah himpunan kisah anak SANTUN), tetapi saya sendiri dengan senang hati membeli buku itu, sekurang-kurangnya duit itu akan sampai kepada mereka yg memerlukan juga, insyaAllah. saya mempunyai 2 salinan. Edisi pertama dan kedua.

artikel saya mengandungi 6 muka surat di microsoft word. saya akan menyiarkannya di sini sedikit demi sedikit, insyaAllah. Moga kisah saya ini bermanfaat dikongsikan...


p/s- sila ke post seterusnya

No comments:

Post a Comment