Saturday, March 16, 2013

seangkatan, sejiwa


pernah tak rasa macam seronok dan nak pecah dada bila "terjumpa" seseorang yg seakan-akan 'seangkatan' dengan kita, 'sejiwa' dengan kita, bezanya.. dia jauh lebih hebat, dan dia adalah kaum yg berpasangan dengan kita (adam-hawa). beliau bagi saya, ada "A VERY STRONG AWE FACTOR"

melalui seorang rakan saya 'terjumpa' hamba Allah ini, yg saya kenal melalui hasil pena-nya, hasil buah fikirannya, dan.. macam-macam lagi. baru beberapa artikel saya baca karyanya mampu membuat saya duduk lama di depan laptop dan membaca. ayatnya puitis, tetapi ringkas, terkesan di dada.

orangnya sangat berjaya, suka berjaulah ke serata pelosok dunia dan... hm, perlukah saya kata? haha. ok, ada rupa juga.

orang seperti ini buat saya sangat kagum dengan ilmu pengetahuannya yg luas. menilai dari tulisannya, pastinya beliau seorang yg pandai berkata-kata. teringin sekali berjumpa dengan orang yg sedemikian. moga2 dia juga seorang hamba Allah yg beriman, maka dengan kata-katanya itu insyaAllah mampu menyentuh hati-hati mereka yg dahagakan ilmu agama... amin~

No comments:

Post a Comment