Saturday, March 16, 2013

dilupakan?


ps- sambungan this is my story dalam post akan datang. Kali ini kita bicara tentang post ini..


Bila seorang kawan sudah lama tidak bertegur sapa dengan saya, saya selalu berfikir seolah-olah saya ini selalu berada di pinggiran. Macam rumput di tepi jalan. Sebab sudah banyak kali saya melalui perkara ini. Saya seolah-olah satu perlabuhan orang menumpang kasih dalam erti kata persahabatan. Dan saya tetap saya, menerima mereka dengan hati terbuka meskipun akhirnya saya tahu saya masih akan ditinggal di pelabuhan itu, menuggu ‘pelaut’ lain berlabuh. Sesungguhnya tidaklah saya tahu dimanakah silap saya setiap kali hal ini berlaku..

Itulah apa yg terjadi sebelum dan sebelum-sebelumnya. Sehinggalah beberapa hari lepas. Tiba-tiba seorang kawan kembali menegur saya setelah sekian lama menyepi. (Saya gunakan "ku" kerana lebih sesuai pengunaannya selepas ini)

“ingatkan dah tak sudi kawan..” kataku lirih bersahaja

“kenapa kata macam tu pulak? Why are u always thinking about yourself negatively?” balasnya keras.

“selalunya macam tulah..most people, itulah yg mereka buat.. macam habis madu sepah dibuang pulak.. hehehe” tawaku hambar dengan peribahasa yg macam tak kena je.

“huh? Itu most people. I am not one of them. Kenapa pulak nak buat macam tu.. kawan tetap kawan!” balasnya lagi, tegas.

Saya Cuma tersenyum. Perasaan bercampur-baur. Terharu, gembira, sedih.. syukur kerana masih ada yg menghargai diri ini sebagai sahabat!

Moga Allah pelihara kami dalam kebaikan.. ya Allah peliharalah persahabatan ini.. amin~

No comments:

Post a Comment