Saturday, April 16, 2011

bila hati tak ikhlas

stop kejap cerita nostalgia tu.

Orang kata, hati tu biar ikhlas buat sesuatu. Saya nak marah diri sendiri ni sebab tak ikhlas 100% pun pergi majlis sambut junior tadi. Walaupun sebenarnya saya memang 98% tak nak pergi, tapi sebab 'paksaan' saya pergi gagahkan diri jua. Ni yang payah nya bila terpaksa ni, semua rasa serba tak kena. Baju rasa tak kena, kasut, tudung, nak duduk pun rasa tak kena, kena pulak tiba2 duduk sorang2 macam kera sumbang sebab tiba2 geng dah pi duk ceruk mana ntah, dewan kecik tapi nak sumbat semua camtulah. Nak cari kawan sembang pun tak boleh ley beb, sebab mood ntah terbang ke mana. Pandang kiri kanan  i was like; huh? who are they? dan kalau ada yg kenal pun depa dok syiok habesla sembang dengan kroni2 depa nun.

ok memang rasa macam nak lari 100meter dari situ tapi mestilah mustahil, kat sekolah lama pun fail catatan masa. ketahuilah betapa penat nak buat muka palsu hepi2 senyum ni. Ntah menate ape muke kawe pun tak tau le dalam gambo.

dah tu pulak basic in ice breaking yg saya 'agak' mahir pun tiba2 hampir fail dengan starting yg boleh buat saya tanam muka dalam pasir *ok, exaggerate je tu* tapi yg bagusnya ice breaking tu tetap membuat group saya happening kembali. LOL.

ok plan saya untuk malam ni hancus habes, ye, harap maklum. Padan muka betul. Lain kali Nai'mah, hati biar ikhlas. Kena ingatkan banyak kali ni. kalau tak kena sebat. adoiii.

No comments:

Post a Comment