Wednesday, December 22, 2010

Jangan pernah berputus harapan pada Allah.. ^^


Alhamdulillah.. yeayy!! Exam selesai sudah hari ini. skype dengan family pun sudah. Sudah perkenalkan Serafin pun pada mereka semua. Parcel dari Malaysia pun sudah saya terima. Seronok. Seronok!
Alhamdulillah, hari ini saya mampu ketawa dengan lawak mak ayah. Haha kelakar betul bila saya fikirkan, patutlah mak ayah saya tau je bila ‘ada yg tak kena’ dengan saya.. rupa2 saya mudah ketawa dengan jenaka mereka yg tidak lah seberapa pun sebenarnya, tapi saya sudah terhibur. Hehe J
Walaupun saya akui exam kali ini horror semacam, sampai saya tak termampu memikirkan outcome dari exam tu.. hiu~
Tapi... saya sedang belajar dan berusaha untuk betul2 terapkan nilai ‘tawakkal tu ‘alallah’.Tawakkal yg sebenar-benarnya. Makanya, saya perlu bersiap mental rohani. Saya perlu redha dan jangan pernah putus harapan pada Allah. Dan, yg paling penting, belajar sesuatu darinya dan berusaha memperbaiki segala kesilapan.. insyaAllah
Plus, saya sudah berusaha setakat yg terdaya buat kali ini. biarpun saya akui memang banyak main juga saya ni.. *sila tumbuk saya*
Doakan yg terbaik bukan untuk saya saja, tapi untuk semua umat ISLAM yg sedang berjuang demi mendapatkan redha Allah dalam apa saja bentuk perjuangan.. AMIN~

No comments:

Post a Comment