Tuesday, November 1, 2011

album lama

ni contoh gabungan gambar lama dengan teknologi. ha, silalah teka yg mana saya :)

Ada pak cik jiran rumah saya di Malaysia tu, baru2 ni penuh album di facebook nya dengan gambar2 lama, masa muda. Seronok pula saya melihatnya. masa tu, mesti keping2 gambar tu sangat bermakna.. :)

Rumah saya pun tak kurang banyak album lama. tapi selalunya bila kawan datang memanglah saya tak pernah tunjuk sebab malu, selekeh sangat rupa saya hahaha.. saya ada satu album yg saya kumpul sendiri, gambar sejak saya lahir hingga darjah 6. Masuk sekolah berasrama saya tak banyak gambar. 2-3 ketul ja ada muka saya. Masuk kolej dah 100% zaman kamera digital.

Setiap kali saya belek2 album lama tu memang saya ketawa sendiri sebab lain benar muka saya dengan sekarang. Dulu... punya lah comelll  ahahahahaha *saja nak kembang hidung sat na.. =p * sekarang pun, "comel" haha. dulu putih, sekarang hitam. Dulu botak, sekarang mestilah ada rambut kan. ahahaha

Sekarang zaman dah maju, album pun dah tak laku sangat sebab album 'maya' lebih senang, jimat ruang dan senang access, dan archive. Mutu gambar pun tak terjejas. Terima kasih kepada teknologi.

Tapi, bila dah macam tu kadang-kadang gambar tak cantik pun dengan teknologi boleh jadi cantik. Jerawat boleh di 'delete' kan, yg cacat boleh betulkan.

So hanya orang yg betul2 mahir dengan teknologi gambar sahaja yg tahu menilai gambar yg betul2 asli. Orang lain macam saya hanya tahu melihat dengan mata kasar.. :)

Saya suka juga ambil gambar. Tapi apa yg 'tergambar' dalam kepala saya selalunya lebih cantik dari gambar yg saya ambil. *maksudnya saya memang tak ada skill lah ambil gambar yg ada class


next post saya akan cuba post beberapa keping gambar dari saya kecil sampai BESAR. hehe. okaylah, nanti senang2 saya bebel kat sini lagi, ya! salam.. :)


No comments:

Post a Comment